Toimitusehdot

Sovellamme seuraavia yleisiä ehtoja verkkokaupassamme:

1. Toimitusehdot

Tuotteillamme on yleisesti 7 päivän toimitusaika. Jos tuotteen saatavuudessa on vaikeuksia tai tuote on ilmoitettu tuotetiedoissa toimitusajaltaan pidemmäksi, viittaamme tuotteen kohdalla ilmoitettuun arvioituun toimitusaikaan. Pidätämme itsellämme oikeuden arvioidun toimitusajan vaihtumiseen.

Toimitusvaihtoehtoina käytämme noutoa myymälästämme Helsingissä (ei postikuluja) tai toimitusta postitse. Postikulujen suuruus vaihtelee ostoksen summasta. Yli 200 euron arvoiset ostokset toimitamme ilman postikuluja lähimpään postin noutopisteeseen. Huomioithan, että kotiinkannosta perimme suuremman toimituskulun. Verkkokaupan kautta tilattavat tuotteet toimitamme ainoastaan kotimaan osoitteisiin. Mikäli kyseessä on toimitus muihin EU-maihin, pyydämme ottamaan yhteyttä myyntiimme. EU-alueen ulkopuolelle emme tällä hetkellä toimita tuotteitamme.

Verkkokaupan tuotteita on mahdollista noutaa ilman lisäkustannuksia myymälästämme. Tuotteet pitää kuitenkin tilata ennen noutoa – valitse toimitustavaksi ”Nouto myymälästä”. Myyntimme ilmoittaa, kun tilatut tuotteet ovat noudettavissa.

Yritysasiakkaille lisäämme tilaukselle 10 euron pientoimituslisän mikäli tilauksen arvo on alle 30 euroa (alv. 24%).

2. Takuuehdot

Tuotteelle myönnetty takuu näkyy tuotteen tietojen yhteydessä. Takuu ei koske kuitenkaan paristoja tai tuotetta, joka on vioittunut asiakkaan toiminnan tai ulkoisen tekijän (esim. ukkonen) seurauksena.

Tuotteen takuu alkaa ostopäivästä lukien.

3. Tuotepalautukset ja takuuhuollot

Etämyynnissä myytävillä tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus kuluttajansuojalain mukaan. Aviris ei veloita asiakkailta maksua tuotepalautuksista.

Kun kuluttaja haluaa peruuttaa kaupan, hänen tulee ottaa yhteyttä myyntiimme, jossa sovitaan tuotteen palauttamisesta. Tuotetta ei voi palauttaa Avirikseen ennen kuin Aviris on vastaanottanut peruutusilmoituksen ja antanut palautusohjeet.

Peruutusilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta (vastaanottopäivää ei lasketa peruuttamisaikaan) ja tuote on palautettava 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta (14 + 14 päivää).

Ilmoitus tuotepalautuksesta on tehtävä soittamalla Aviriksen asiakaspalvelunumeroon tai lähettämällä ilmoitus sähköpostitse. Sähköpostitse tehtävässä ilmoituksessa on mainittava asiakkaan nimi ja puhelinnumero sekä pakkausluettelosta löytyvä myyntitilausnumero.

Kuluttajalla ei ole lakisääteistä peruuttamisoikeutta toimitettuihin tietokoneohjelmiin tai muihin toimitusmyyntituotteisiin.

Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti ja lähettää postitse, ei esimerkiksi Matkahuollon kautta.

Jos tuote on viallinen, palautukseen on aina liitettävä mukaan kopio kuitista, josta ilmenee tuotteen takuun voimassaoloaika. Lisäksi mukaan on liitettävä yhteystiedot ja saate ilmenneestä viasta. Vaihdetun tuotteen takuu jatkuu alkuperäisen tuotteen takuun mukaan eli takuuvaihto ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa. Aiheettomista takuupalautuksista veloitamme AINA 40 €, jonka lisäksi tulevat mahdolliset postikulut.

Takuu ei korvaa muun muassa seuraavia tilanteita:

  • asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja
  • ukkosen aiheuttama vaurio
  • tuotetta on käsitelty väärin
  • tuotteessa fyysisiä vaurioita

Tuotteet takuuhuoltoon aina:

  • alkuperäisessä paketissa, hyvin pakattuna
  • mukana kopio kuitista
  • mukana saate ilmenneestä viasta
  • lähetä takuukorjaukseen vain viallinen tuote, mukaan ei muita tuotteita, ei ohjekirjoja, ei kaapeleita

Ota aina ensin yhteyttä myyntiimme, ennen kuin lähetät tuotetta takuuhuoltoon!

4. Yhteystiedot

Palvelemme teitä:

puhelin: (09) 3960 4700  (arkipäivisin klo 9–15)
sähköposti: info@aviris.fi

postiosoite:
Aviris
Näkövammaisten liitto ry
PL 31, 00030 Iiris

Y-tunnus: 0202748-5